כלים משמעותיים ב-NLP

unnamed                                     שלושה כלים עקריים בNLP

להלן לפנכם כלים בסיסים בNLP  אשר יעזרו לכם לשפר את איכות חייכם :

  • הכלי הראשון – אחריות

  • לקחת אחריות זה להבין / לקבל שכל מה שקורה איתי או לי – אני האחראי לזה .
  • לקחת אחריות זה להנהיג את החיים במקום שהחיים ינהיגו אותי אני מנהל אותם בדרך שלי.
  • להיות המוביל ולא המובל.
  • לקחת אחריות על התוצאות גם השליליות וגם על חיוביות.
  • לקחת אחריות על התוצאות החיצוניות הקיימות אצלי ……כמה כסף יש לי, על ניהול הזמן, על קשרים….
  • הבעיה היא בכך שאנו מתנהגים או מקבלים החלטות שמשפיעות על התוצאות.

עד שלא מבינים שהכל “תלוי בנו” לא נוכל להשתנות.

ההבנה הזאת היא המפתח להצלחה

הכלי השני : דיאלוג פנימי –  מהן הן כיוון המחשבות האמונות והערכים שלנו ?

הדבר הגרוע ביותר לעשות הוא להתלונן . הרבה אנשים נופלים בזה… אכלו לי ….שתו לי…לקחו לי….וכו’

אז מה לעשות ? להתחיל לשים לב לשיח הפנימי שלי אילו מחשבות עולות בי בכל רגע , מחשבה חדשה שמגיעה – הטריגר שמניע אותי  לפעולה לא רצויה :

היכן הפוקוס שלי ממוקד ברגע זה ? מה הדבר הכי נכון לעשות ממש ברגע זה? שימו לב כי אנחנו המקור לתוצאות , כל פעם שעולות מחשבות שליליות היא מעוררת את הרגשות השליליים . . זה “אימפקט” המחשבה גורמת בהתאמה לרגשות אם המחשבה שלילית אז הרגשות יהיו שליליות שיניעו אותנו לתוצאות/פעולות שליליות .

אם נשנה מחשבות , הרגשות ישתנו ובהתאם לכך יגרמו להחלטות אחרות/שונות בחיינו .

הסוגסטיות השליליות הן שמביאות תוצאות שליליות . כמו “לא אוהבים אותי”, אם משהו חושב “אני לא אצליח” סביר להניח שזה מה שיקרה. או ה”חיים קשים”, זה מה שהוא מזמן לעצמו :

המציאות תתיישר עם המחשבות שלנו

אם אדם לוקח מצב נתון, האם לאכול מעוגת השוקולד או לא ? הוא יעצור רגע ויתחיל לשאול את עצמו את השאלה :

“מה הכי חשוב לי כעת ברגע הזה ” הוא יקבל תשובה .

ככל שנתרגל לחשוב אחרת אנו “נצרוך” פחות …. למשל : מעוגת השוקולד – אבל הנאתנו תהיה גדולה יותר.

חשבו :

פחות צריכה  —>        יותר הנאה

אז איך עושים אחרת?

להתחיל להכיר באיכויות שלנו, לשים לב לדיבור הפנימי שיהיה חיובי ואקולוגי , המחשבות שחוזרות על עצמן ישפיעו אימפקט על הרגשות שלנו.

 

  • הכלי השלישי – להתפקס על התוצאות /פתרון

הפוקוס – לאן אני הולך מכאן ? איך אני הולך לשנות את המציאות שלי

בכל תחום : בזוגיות, במצב הכספי, ביחסים בינאישיים , בהתפתחות האישית שלי וכו’…..

לבדוק מהן האמונות שלי – להקשיב לעצמנו האם יש לי מחשבות “אני הקורבן” – אני לא חיובי , מה אני חושב על עצמי ? יש לי בטחון עצמי?

בתהליך של אמון של מחשבות ואמונות באופן קבוע לשנן הלוך וחזור שוב ושוב על משפטים חיובים לגבי עצמי … לוותר על “תלונות” ולהתחיל לחשוב איך אני הולך לשנות את זה ?

שינוי חיצוני

נתחיל קודם כל להרים את החזה עוד כסנטימטר למעלה – נסו בבקשה ראש גבוה , לשים לב לנשימות. הפיזיולוגיה משפיע מיד על ההרגשה.

“במצב זה יהיה קשה להיות מדוכה”

 

שינוי פנימי ישנה תוצאות   —–>      שינוי חיצוני גם יכול לשפר ——>        הרגשות הפנימיות

סיכום:

אנחנו הבמאיים והשחקנים בסרט שלנו

אם נשכיל ללמוד לשנות מחשבות השינוי הפנימי ישנה את המציאות החיצונית

מצב מנטלי אמונות ערכים—->   מחשבות  —–>   הרגשות  —->   תוצאות

 

שלמה המלך:

“מכל משמר נצור ליבך כי ממנו תוצאות חיים ”

בסדנאות שלנו תקבלו עוד כלים להשגת תוצאות רצויות לכם – לחיים איכותיים בעלי משמעות ושמחה.