שילוב דמיון מודרך ו NLP לילדים.

 

א. בניית עוגנים חיובים – “עוגן” הוא כפתור הפעלה לשינוי מצב משלילי לחיובי. תזכורת לחוויה מעצימה ברגע של חולשה, כך שבעת הדמיון המודרך, הילד או הילדה יזכרו בחוויה מעצימה שתחזק את התחושה שלהם באותו הרגע , שינוי מצב הרוח משפיע מיידי על השינוי הכימי במוח ואיתו לתחושה הכללית.

ב. הטמעת מטרות בעתיד – מטרות לטווח קצר , כגון שימוש בדמיון המודרך להעברת מסרים של הצלחה בלימודים, יצירת קשרי חברה בכיתה ובסביבה, יחסים טובים עם צוות בית הספר וכדומה . בגילאי מתקדמים יותר בבית הספר, אף ניתן לחזק באמצעות “המטרות” הצלחה במבחנים , בגרויות וכדומה.

ג. שינוי אמונות פנימיות – הטעמת מיצג אחר להתנהגות . כגון : ילד ביישן יכול לראות עצמו כפתוח חברותי ומעניין מוקף בחברים וחברות מהסביבה הקרובה אהוב ונערץ. מסרים אלו בתרגולת חוזרת משנים את האמונות הפנימיות והמייצג בפועל משתנה בהתאם.

ד. התגברות על פוביות וחרדות – באופן דומה במידה וילד פוחד מבעלי חיים, הן מחוויה טראומטית קודמת והן מפחד נלמד מהסביבה ( ההורים , אחים ואחיות שמפחדים אזי הם מלמדים אותו גם לפחד) , פחד מלנסות דברים חדשים כגון רכיבה על אופניים, סוסים ועוד.

בברכה,

אבי ארזי-טריינר NLP ומאמן אישי